Şedinţa Consiliului INJ

23. 08. 2013
 
Joi, 22 august, a avut loc şedinţa ordinară a Consiliului Institutului Naţional al Justiţiei, prezidată de Eduard Ababei, preşedintele Consiliului, la care au fost puse în discuţie mai multe chestiuni, printre care constituirea Comisiei pentru examenele de admitere, completarea reţelei de formatori, aprobarea Planului de învăţământ pentru instruirea iniţială a candidaţilor la funcţiile de judecător şi procuror în perioada 1 octombrie 2013 – 31 martie 2015 etc.

Consiliul a aprobat Comisia pentru examenele de admitere, ea fiind constituită din cinci membri, inclusiv preşedintele, şi un secretar. 

Sabina Cerbu, viceministru al Justiţiei, a prezentat o informaţie privind candidaţii la concursul de completare a reţelei de formatori la cursurile de formare iniţială şi continuă în cadrul Institutului. Membrii Consiliului au admis în calitate de formatori persoanele care au întrunit cerinţele pentru suplinirea posturilor didactice în următoarele domenii:
 
  • Contenciosul administrativ;
  • Activitatea administrativ judiciară a instanţelor de judecată;
  • Statutul și rolul șefilor secretariatelor instanțelor judecătorești;
  • Drept penal (pentru asistenţi judiciari);
  • Cooperarea juridică internaţională în materie civilă;
  • Drept procesual penal (pentru asistenţi judiciari);
  • Abilităţi de interacţiune cu beneficiarul de asistenţă juridică garantată de stat.
Un alt subiect inclus în ordinea de zi a fost aprobarea curriculumului pentru formarea iniţială a şefilor secretariatelor instanţelor judecătoreşti. Audiind informaţia prezentată de Veaceslav Didâc, Director executiv adjunct al INJ, la capitolul dat, Consiliul a aprobat curriculumul pentru instruirea iniţială a şefilor secretariatelor instanţelor judecătoreşti, pentru următoarele discipline:
 
  • Abilităţi manageriale;
  • Gestionarea resurselor umane;
  • Achiziţii publice;
  • Contenciosul administrativ;
  • Accesul la informaţie şi examinarea petiţiilor.
De asemenea, a fost aprobat Planul de învăţământ pentru instruirea iniţială a candidaţilor la funcţiile de judecător şi procuror în perioada 1 octombrie 2013 – 31 martie 2015 şi trei acorduri de colaborare între Institutul Naţional al Justiţiei şi Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal, Asociaţia Judecătorilor şi Academia Militară a Forţelor Armate „Alexandru cel Bun”.
 
La şedinţă au fost dezbătute şi alte chestiuni ce ţin de activitatea internă a Institutului.
 

î