Marţi, 25 iunie, Comitetul de Coordonare al Donatorilor Institutului Naţional al Justiţiei, din care fac parte reprezentanţii ROLISP, NORLAM, ABA ROLI, SOROS, ICNUR, PNUD, OSCE, ICMPD etc., s-a reunit într-o nouă şedinţă, pentru a discuta pe marginea proiectului Concepţiei formării continue a profesioniştilor din sectorul justiţiei.
Moderatorul întrunirii, Veaceslav Didâc, Director executiv adjunct al INJ, a spus că proiectul „a fost întocmit de către un expert contractat de ROLISP şi trimis spre avizare în 19 instituţii care activează în domeniu şi ai căror lucrători, potrivit Strategiei de reformă a sectorului justiţiei pentru anii 2011-2016, vor susţine cursuri de formare continuă la INJ”. Iar Concepţia formării continue a profesioniştilor din sectorul justiţiei se impune ca o necesitate în contextul reformelor justiţiei şi prevede ridicarea profesionalismului şi a responsabilităţii persoanelor implicate în efectuarea justiţiei, inclusiv prin revizuirea sistemului şi metodelor instruirii continue a reprezentanţilor sferei justiţiei şi extinderea rolului Institutului Naţional al Justiţiei.
Proiectul, prezentat de către Olga Pisarenco, consilierul Directorului executiv al INJ, este structurat în şapte capitole: 1. Introducere, 2. Situaţia actuală în domeniu, 3. Definirea problemei, 4. Obiectivele Concepţiei, 5. Metodologia formării continue a profesioniştilor, 6. Analiza riscurilor şi oportunităţilor implementării concepţiei, 7. Lista actelor legislative şi normative de relevanţă ce urmează a fi modificate în contextul implemetării Concepţiei. Luând cuvântul ca raportor, dumneaei s-a oprit amănunţit la unele aspecte relevante din capitolul V, relatând principiile şi obiectivele formării continue a profesioniştilor, designul activităţii de formare continuă, planificarea şi graficul activităţilor de formare, proiectarea curriculară, activităţile şi monitorizarea formării continue, evaluarea programelor de formare continuă etc.
În cadrul dezbaterilor, un interes sporit din partea partenerilor Institutului a trezit subiectul privind lansarea învăţământului la distanţă, dumnealor asigurând ca vor susţine această formă de organizare a studiilor.
La actuala reuniune a Comitetului s-a discutat şi despre implementarea Listei priorităţilor de asistenţă tehnică şi financiară pentru Institutul Naţional al Justiţiei în semestrul II al acestui an. Veaceslav Didâc a enumerat unele dintre priorităţi, printre care cele mai importante sunt finalizarea reconstrucţiei sediului INJ, crearea unui centru de informaţii juridice pe lângă INJ, accesibil tuturor specialiştilor din sectorul justiţiei, crearea unui laborator de criminalistică etc.
Necesităţile secţiilor formare iniţială, formare continuă, formare formatori şi relaţii externe – elaborarea, revizuirea şi editarea curriculelor şi suporturilor de curs pentru instruiri, precum şi a unui ghid al formatorului, organizarea unor conferinţe ştiinţifice şi stagiuni externe, consolidarea şi menţinerea relaţiilor interactive cu Reţeaua de la Lisabona etc. – au fost semnalate de către şefii acestora –Vladimir Holban, Ecaterina Popa şi, respectiv, Eugenia Kistruga.