La INJ a fost lansat Ghidul privind activitatea organizatorică și administrativă a instanțelor judecătorești

10. 05. 2023

Vineri, 5 mai 2023, la Institutul Național al Justiției a fost lansat Ghidul privind activitatea organizatorică și administrativă a instanțelor judecătorești, elaborat de USAID Moldova în cadrul proiectului „Instanțe Judecătorești Model”. Evenimentul a întrunit președinți, vicepreședinți și șefi de secretariate ai instanțelor judecătorești din țară.

În deschidere, Ecaterina Popa, Directoare interimară a Institutului Național al Justiției, a subliniat importanța ghidului ca suport de curs atât pentru instruirea viitorilor judecători și procurori, cât și pentru formarea continuă a președinților, a vicepreședinților, a șefilor secretariatelor instanțelor judecătorești în domeniul managementului activității instanțelor judecătorești sau în alte domenii conexe.

De asemenea, în cadrul evenimentului de lansare au luat cuvântul Otilia Bogdan-Vieru, specialistă în domeniul justiției, Oficiul Democrație și Guvernare, Misiunea USAID în Moldova, Tatiana Ciaglic, membră a Consiliului Superior al Magistraturii, Sorin Popescu, Director al Agenției de Administrare a Instanțelor Judecătorești, Natalia Vîlcu, Directoare a Proiectului „Instanțe Judecătorești Model”, precum și, via online, experții internaționali în administrarea instanțelor și managementul judiciar – Norman Mayer și Janet Cornell.

Ghidul privind activitatea organizatorică și administrativă a instanțelor judecătorești este o ediție revăzuta și adaptată a precedentelor versiuni din 2015 și 2018. Scopul ghidului este de a contribui la creșterea eficienței administrării instanțelor judecătorești, prin oferirea suportului informațional pentru conducerea acestora, în procesul de realizare a activității organizatorice și administrative a instanțelor.