Mai 2015

Aplică acum

Stimaţi beneficiari,

Institutul Naţional al Justiţiei a lansat o nouă modalitate de perfecţionare profesională – instruirea la distanţă. 
Vă propunem să urmaţi următoarele cursuri de formare la distanţă:

  • „Specificul psihologic şi particularităţile audierii victimelor traficului de fiinţe umane”. Ghidul cursului;
  • „Prevenirea corupţiei în sectorul justiţiei”. Ghidul cursului;
  • „Protecţia datelor cu caracter personal în instanţele de judecată”.

Data-limită de înscriere:
Perioada activă a cursului:

Pentru a urma cursul/cursurile electronice, Vă rugăm să completaţi un chestionar electronic, accesând acest link.
Pentru mai multe informaţii, contactaţi:

Institutul Naţional al Justiţiei,
Secţia e-transformare,
e-instruire şi tehnologii informaţionale
tel.: 022 930124
e-mail:  tatiana.ciaglic@inj.gov.md

 

Prezentare generală

Instruirea la distanţă, numită şi instruirea electronică, e-instruire sau e-learning, reprezintă intermedierea cunoştinţelor cu ajutorul mijloacelor media electronice şi digitale, servind astfel punerea la dispoziţie a informaţiilor, efectuarea controalelor de învăţare/însuşire şi asigurarea comunicării între cei care învaţă (audienţi) şi cei care instruiesc (formatori). Cursurile de instruire la distanţă prestate în cadrul Institutului Naţional al Justiţiei sunt certificate. Fiecare beneficiar al Institutului poate să se înscrie la cursurile disponibile în condiţiile specificate în anunţurile periodic lansate.

Instruirea la distanţă oferă un şir de beneficii:

  • Accesibilitate. Pentru a beneficia de cursul de instruire e nevoie doar de un computer şi conexiune internet.
  • Costuri reduse. Instruirea la distanţă permite economisirea mijloacelor financiare atât ale participantului, cât şi ale instituţiei pe care o reprezintă.
  • Lipsa necesităţii de deplasare la Centrul de instruire pentru a participa cu prezenţă fizică la activitatea de formare.
  • Comoditatea gestionării timpului. Participantul decide când şi cât timp se instruieşte.
  • Toate materialele cursului de instruire la distanţă sunt mereu la îndemână şi pot fi descărcate la computer. Participantul oricând poate accesa cursul, reveni la conţinut sau prelua informaţia.
  • Cursurile de instruire la distanţă sunt certificate de către Institutul Naţional al Justiţiei.
  • Posibilitatea de a comunica cu formatorul şi colegii participanţi la cursul de instruire la distanţă prin intermediul unui forum electronic închis sau e-mail.
  • Urmarea cursului electronic nu este condiţionată de o pregătire specială. În caz de necesitate, este disponibilă asistenţa tehnico-informaţională.

Director adjunct

Prin Hotărârea Consiliului INJ nr. 13/5 din 8 iulie 2025, Ghennadi Epure a fost numit în funcția de director adjunct al Institutului Național al Justiției. 

 
Director adjunct

Directorul este asistat de către un director adjunct, numit de Consiliu, la propunerea directorului, din rîndul persoanelor care au diplomă de studii superioare complete în drept, administrație publică sau management, fie echivalentul acesteia, şi ale căror calificare profesională şi experienţă de lucru din ultimii cinci ani sînt corespunzătoare pentru realizarea atribuţiilor Institutului.

Mandatul directorului adjunct se încheie odată cu mandatul directorului, însă acesta continuă să-și exercite atribuțiile până la numirea unui nou director adjunct. Directorul adjunct poate fi revocat, în baza hotărârii Consiliului, la propunerea directorului.

Directorul Institutului stabileşte, prin ordin, atribuţiile directorului adjunct.

În absenţa directorului, directorul adjunct exercită atribuţiile acestuia. În lipsa directorului adjunct, până la finalizarea concursului, atribuțiile directorului sunt exercitate de către o persoană desemnată de ministrul justiției.

 

Director

 
Prin Hotărârea Consiliului INJ nr. 5/1 din 14 februarie 2025, Ramona Victoria STRUGARIU a fost desemnată în calitate de Directoare a Institutului Național al Justiției, pentru un mandat de patru ani.
 
 
 
Director

Directorul este ales prin concurs, cu votul majorităţii membrilor Consiliului, pentru un mandat de patru ani. Aceeași persoană poate exercita cel mult două mandate de director.

La funcția de director al Institutului poate candida persoana care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:

a) deține diplomă de studii superioare complete în drept;
b) are o vechime în muncă de cel puțin 5 ani în domeniul managerial, didactic sau în domeniul justiției;
c) cunoaște limba română, precum și limba engleză sau franceză;
d) anterior nu i-a fost constatată vinovăția pentru săvârșirea unei infracțiuni;
e) nu a împlinit vârsta de 65 de ani;
f) are o reputație ireproșabilă;
g) în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale.

Directorul își încetează activitatea la expirarea mandatului, în caz de demisie sau de deces. Directorul poate fi eliberat din funcție, în baza hotărârii Consiliului, în cazurile de încălcare gravă a legislației, de constatare a calificării insuficiente sau a abaterii disciplinare repetate.

În cazul vacanței funcției de director și a celei de director adjunct sau al lipsei persoanelor care dețin aceste funcții, interimatul funcției de director este exercitat de către o persoană desemnată, cu acordul scris al acesteia, de ministrul justiției. Interimatul funcției de director poate dura o perioadă determinată de cel mult un an.

 

Atribuţii:

a) reprezintă Institutul în relaţiile cu autorităţile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate;
b) asigură activitatea organizatorică a Consiliului;
c) organizează îndeplinirea hotărârilor Consiliului;
d) numeşte în funcţie formatorii după aprobarea de către Consiliu a rezultatelor concursului pentru suplinirea acestor posturi;
e) asigură elaborarea Regulamentului de ordine interioară al Institutului şi a altor acte necesare pentru buna funcţionare a Institutului;
f) emite ordine de înmatriculare, promovare şi exmatriculare a audienţilor cursurilor de formare iniţială;
g) asigură elaborarea şi îndeplinirea planurilor de formare; 
h) organizează și implementează sistemul de management financiar și de control intern, poartă răspundere managerială pentru administrarea bugetului Institutului și a patrimoniului public aflat în gestiune;
i) asigură elaborarea proiectului de buget al Institutului şi îl prezintă Consiliului spre aprobare; 
j) asigură elaborarea raportului anual de activitate a Institutului și îl prezintă Consiliului pentru aprobare;
k) asigură elaborarea proiectului statului de personal şi a proiectului efectivului-limită al Institutului;
l) numește și eliberează din funcţie personalul administrativ şi auxiliar al Institutului;
m) încheie acorduri/memorandumuri, autorizate de Consiliu, de cooperare cu instituţii similare de peste hotare şi de contribuţie a donatorilor, întreţine relaţii cu organismele internaţionale în problemele ce ţin de competenţa Institutului, cu aprobarea ulterioară de Consiliu;
n) exercită alte atribuţii necesare bunei organizări şi desfăşurări a activităţii Institutului.

 

26. 05. 2015

Conform Planului de acţiuni pentru implementarea Strategiei de reformă a sectorului justiţiei pe anii 2011-2016, Institutul Naţional al Justiţiei , în colaborare cu Consiliul Naţional pentru Asistenţa Juridică Garantată de Stat, a început formarea continuă a avocaţilor care acordă asistenţă juridică garantată de stat.

25. 05. 2015

În contextul planului Grupului de lucru inter-instituţional pentru realizarea acţiunilor în domeniul justiţiei juvenile prevăzute de Strategia de reformă a sectorului justiţiei pentru anii 2011-2016, Centrul Naţional de Prevenire a Abuzului faţă de Copii, în parteneriat cu Ministerul Justiţiei şi cu Centrul pentru Dezvoltare Socială MOVISIE, cu susţinerea Reprezentanţei UNICEF în Republica Moldova şi a Fundaţiei OAK, implementează proiectul „Intervievarea structurată a copiilor victime şi martori din Moldova”. Acesta are ca scop promovarea bunelor practici, contribuind, astfel, în mod semnificativ, la aplicarea unor standarde de calitate înaltă în abordarea cazurilor penale în care sunt implicaţi copii în calitate de victime sau martori ai violenţei, abuzului şi exploatării.